Αυτό το περιεχόμενο είναι μόνο για συνδρομητές
Ο Πάνος Αδαμαντιάδης με σχεδόν 30 χρόνια εμπειρία στις πωλήσεις σε ελληνικές πρωτοκλασάτες εταιρείες αλλά και πολυεθνικές, θεωρείται ένας σύγχρονος «market builder». Είναι από τους εκπροσώπους μιας γενιάς που πρωτοστάτησε στον μετασχηματισμό της αγοράς.. Είναι ο πλέον αρμόδιος για να απαντήσει στις ερωτήσεις μας.
Κύριε Αδαμαντιάδη, τα τελευταία δύο χρόνια γίνεται πολύς λόγος για την τεχνητή νοημοσύνη. Αυτή σιγά-σιγά όπως βλέπουμε εισχωρεί σταδιακά σε διάφορα επαγγέλματα.
Εσείς θεωρείτε ότι η “τεχνητή νοημοσύνη” μπορεί να πάρει κυρίαρχο ρόλο και στις πωλήσεις; Με άλλα λόγια, κινδυνεύει να ‘χαθεί’ το επάγγελμα στο μέλλον ή έστω ένα σημαντικό μέρος της;
Η τεχνητή νοημοσύνη αναμφίβολα μπορεί να επηρεάσει τον χώρο των πωλήσεων. Από τη μία πλευρά, η αυτοματοποίηση μπορεί να βοηθήσει στην αποτελεσματικότερη ανάλυση των δεδομένων και την πρόβλεψη των τάσεων αγοράς. Από την άλλη πλευρά, η ανθρώπινη διάσταση των πωλήσεων παραμένει ζωτικής σημασίας. Οι πωλητές δημιουργούν επαφές με τους πελάτες, κατανοούν τις ανάγκες τους και δημιουργούν εμπιστοσύνη, κάτι που δεν μπορεί να αντικατασταθεί από υπολογιστές. Συνεπώς, αντί να αποτελέσει απειλή, η τεχνητή νοημοσύνη ΣΙΓΟΥΡΑ ήδη είναι ένα εργαλείο για την ενίσχυση των πωλήσεων.
BS: Ποιες είναι κατά την γνώμη σας οι 5 βασικές ικανότητες ή δεξιότητες, που πρέπει να έχουνε στην εποχή μας οι πωλητές, αλλά και γενικότερα όσοι στελεχώνουν διάφορα τμήματα πωλήσεων;
Οι πέντε βασικές ικανότητες που πρέπει να έχουν οι σύμβουλοι πωλήσεων & ανάπτυξης σήμερα είναι η επικοινωνία, η ανάλυση δεδομένων, η δημιουργικότητα, η ευελιξία και η ικανότητα να προσαρμόζονται στις αλλαγές.
Η ικανότητα να επικοινωνούν με επιτυχία με τους πελάτες και τους συναδέλφους είναι θεμελιώδης για την επιτυχία στις πωλήσεις.
Η ανάλυση δεδομένων είναι επίσης σημαντική για την κατανόηση των τάσεων της αγοράς, των αναγκών των πελατών και των ευκαιριών για ανάπτυξη των πωλήσεων.
Οι ομάδες πωλήσεων πρέπει να είναι δημιουργικές και καινοτόμες στον τρόπο που προσεγγίζουν τους πελάτες και στον τρόπο που προωθούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.
Επίσης, η ευελιξία είναι μια ικανότητα βασική πλέον καθώς πρέπει να προσαρμόζονται σε νέες καταστάσεις και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες.
Τελευταία και πιο σημαντική ικανότητα είναι αυτή της προσαρμογής σε αλλαγές. Το περιβάλλον που επιχειρούν μεταβάλλεται συνεχώς οπότε μεταβάλλονται και οι απαιτήσεις της αγοράς και των πελατών. Η διαχείριση αυτής της κατάστασης είναι κρίσιμη για την επιτυχία στις πωλήσεις.
BS: Ποια θα ήτανε η συμβουλή που θα δίνατε στα άτομα που ξεκινάνε την σταδιοδρομία τους στις πωλήσεις σήμερα;
Η συμβουλή που θα έδινα σε όσους ξεκινούν τη σταδιοδρομία τους στις πωλήσεις είναι να μην φοβούνται τις νέες τεχνολογίες αλλά να τις αναλαμβάνουν ως ευκαιρία για μάθηση και ανάπτυξη.
Προτρέπω να αγαπήσουν αυτό που κάνουν. Το πάθος για τις πωλήσεις μπορεί να είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από την επιτυχία τους.
Επίσης, είναι σημαντικό να μην φοβούνται τις αλλαγές. Ο κόσμος των πωλήσεων είναι δυναμικός και συνεχώς εξελισσόμενος, οπότε πρέπει να είμαστε έτοιμοι να προσαρμοζόμαστε και να μαθαίνουμε συνεχώς νέα πράγματα.
Τέλος, μην ξεχνάμε ποτέ να επενδύουμε στην προσωπική μας ανάπτυξη. Η συνεχής εκπαίδευση και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων μας θα βοηθήσουν ώστε να προοδεύουμε και να επιτυγχάνουμε τους στόχους μας.
BS: Το χτίσιμο των σχέσεων εμπιστοσύνης ανάμεσα στις εταιρείες μπορεί να το κάνει στο μέλλον η τεχνητή νοημοσύνη ή είναι ανθρώπινο προνόμιο?
Το χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης είναι ένα ανθρώπινο προνόμιο που δεν μπορεί να αντικατασταθεί από την τεχνητή νοημοσύνη.
Όπως ανέφερα και στην αρχή, η ικανότητα να αναγνωρίζουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες του πελάτη, και να αναπτύσσουμε σχέσεις βασισμένες στην εμπιστοσύνη, απαιτεί ανθρώπινη ευφυΐα και εμπειρία.
Αυτή η διαπροσωπική συνάντηση και η αλληλεπίδραση είναι αδιανόητο να αντικατασταθεί από μηχανές.