Νέες εξελίξεις αναμένονται φέτος στην αγορά των soft drinks, καθώς προμηνύεται δυνατό “bras de fer” μεταξύ εταιριών του κλάδου. Η νέα επίθεση της ΒΙΚΟΣ, των Ελληνικών Γαλακτοκομείων θεωρείται δεδομένη, αλλά και οι Big2 (Coca Cola 3E και PepsiCo) ετοιμάζουν τα ισχυρά “όπλα” τους με σκοπό να κρατήσουν και να αυξήσουν τα μερίδια τους.
Αυτό το περιεχόμενο είναι μόνο για συνδρομητές
Νέες εξελίξεις αναμένονται στην αγορά των soft drinks. Μετά την είσοδο της ΒΙΚΟΣ στη μεταλλική can συσκευασία και των Ελληνικών Γαλακτοκομείων με την ΚΛΙΑΦΑΣ στα πανελλαδικά δίκτυα ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο οξύς και έντονος.
Η ΒΙΚΟΣ, που είναι μέχρι σήμερα η μεγαλύτερη κερδισμένη του κλάδου των αναψυκτικών έχει καταφέρει να χτίσει στην κυριολεξία από το μηδέν, δηλαδή από τότε που κυκλοφόρησε το 2014, όνομα και στα αναψυκτικά. Κατάφερε να αποσπάσει σημαντικά μερίδια στην κατηγορία των αναψυκτικών φτάνοντας στο 7,7% με τις pet συσκευασίες και με όχημα το επιθετικό trade marketing.
Και τώρα όπως θα δούμε και παρακάτω τα πράγματα σοβαρεύουν ακόμη περισσότερο, καθώς η ΒΙΚΟΣ περάνει σε ακόμη σε μεγαλύτερη επίθεση, τόσο με την νέα can σειρά, αλλά κυρίως και με το ολοκαίνουργιο νέο εργοστάσιο που έθεσε σε λειτουργία πρόσφατα στην περιοχή των Ιωαννίνων. Με όπλο το φυσικό μεταλλικό νερό και με τιμή που πείθει και τον τελευταίο “price hunter” η εκτίμηση μας είναι ότι θα κυνηγήσει να περάσει το 10% του μεριδίου της αγοράς.
Η είσοδος των Ελληνικών Γαλακτοκομείων στην παραδοσιακή Τρικαλινή βιομηχανία αναψυκτικών ΚΛΙΑΦΑ, το rebranding της και η αναβάθμιση του εργοστασίου δίνουν πολλές προοπτικές στην ΚΛΙΑΦΑ για να ξεκινήσει την πορεία προς το 5%. Αν σε αυτό προστεθεί η προσθήκη των “απαξιωμένων” από την ΜΑΛΑΜΑΤΙΝΑ νερών ΔΟΥΜΠΙΑ, σίγουρα είναι κάτι που πρέπει να προβληματίσει όλα τα επιτελεία, αλλά κυρίως αυτά των Big2, δηλαδή την CocaCola 3Ε και PepsiCo Ελλάς.
Ένα άλλο γεγονός που θα προσμετρήσει στη φετινή μάχη των soft drinks είναι η νέα συνεργασία της Green Cola με την ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ. Η Green Cola που έχει μπει εδώ και χρόνια στο “κάδρο” έχει χτίσει μια δική της κατηγορία, αυτή των αναψυκτικών με γλυκαντικό από στέβια. Η “πράσινη κόλα” από το ακριτικό Έβρο η οποία κατέχει επίσης ένα πολύ σημαντικό μερίδιο (κοντά στο 10%) στην κατηγορία της cola, ένωσε τις δυνάμεις της πρόσφατα με την ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ, που έχει στο portfolio τα νερά ΖΑΓΟΡΙ, τώρα γίνεται η νέα υπερδύναμη, καθώς είναι έναν εκ των δύο leaders στην κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού.
Η ΖΑΓΟΡΙ με τα νέα αρωματικά ανθρακούχα νερά Sparkling σε μεταλλικό can είναι ο ηγέτης και στα ανθρακούχα νερά με την σειρά των pet παίρνοντας την σκυτάλη από την ΣΟΥΡΩΤΗ που δείχνει πως δεν μπορεί στην παρούσα φάση να ακολουθήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης της ΖΑΓΟΡΙ.
Η εταιρία ΛΟΥΞ από την Πάτρα και αυτή κάνει μια σημαντική εξαγορά στην κατηγορία του εμφιαλωμένου μεταλλικού νερού, αγοράζοντας σημαντικά μερίδια στην ΔΙΡΦΥΣ από την Εύβοια, αλλά και μπαίνοντας με νέα zero sugar αναψυκτικά, αλλά και στην κατηγορία του ice tea, μια κατηγορία που έχει δυναμική, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες.
Επίσης με νέα όπλα ρίχνεται στην μάχη των αναψυκτικών και η παραδοσιακή βιομηχανία ΕΨΑ από την Μαγνησία. Η Βολιώτικη εταιρία λάνσαρε πέρσι τα νέα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη με την ονομασία Zer0. Τα νέα αναψυκτικά έχουν μοντέρνο design και κυκλοφορούν σε τρεις κωδικούς και αναμένεται να ολοκληρωθεί φέτος η ανάπτυξη τους στην αγορά.
Τέλος, αναμένεται και οι δύο μεγαλύτεροι και παγκόσμιοι ηγέτες Coca Cola και PepsiCo να μην καθίσουν με σταυρωμένα τα χέρια και να παρακολουθήσουν ως θεατές την μάχη. Έτσι προβλέπεται ίσως η πιο σκληρή χρονιά των τελευταίων ετών με τις βιομηχανίες να αξιοποιήσουν την όποια δύναμη έχουν και όπλα διαθέτουν ώστε να κρατήσουν τα μερίδια τους από τους φιλόδοξους ανταγωνιστές τους.
Το παιχνίδι ξεκίνησε, προσδεθείτε και ετοιμαστείτε για την μητέρα των μαχών που θα δοθεί στα ψυγεία και στα ράφια της αγοράς.