Αυτό το περιεχόμενο είναι μόνο για συνδρομητές
Η συμμετοχή μου ως ομιλητής στην τελευταία ενότητα της εκπαίδευσης που διοργανώθηκε από τον KAEM την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία να εξερευνήσω τις προκλήσεις και τις δυνατότητες του αγροτικού τομέα, μέσα από τη θεματική «Δυναμικές Σχέσεις Πελατών & Απόδοση Επιχειρήσεων».
Σε αυτή την ενότητα, επικεντρωθήκαμε σε δύο κρίσιμα στοιχεία για τη βιώσιμη ανάπτυξη: τη δημιουργία και διαχείριση σχέσεων με τους πελάτες και τον έλεγχο κι αξιολόγηση των επιχειρηματικών επιδόσεων μέσω δεικτών απόδοσης. Σε έναν τομέα που χαρακτηρίζεται από αστάθειες και καιρικές προκλήσεις, η ανάγκη για δυναμικές και μακροπρόθεσμες σχέσεις με τους πελάτες είναι πρωταρχικής σημασίας.
Ήταν η πρώτη φορά που είχα την ευκαιρία να συνομιλήσω με επιχειρηματίες του πρωτογενούς αγροτικού τομέα, οι οποίοι μοιράστηκαν μαζί μου τις ανησυχίες και τα σχέδιά τους για το μέλλον. Η συζήτηση δεν περιορίστηκε μόνο στις καθημερινές προκλήσεις, αλλά περιλάμβανε και στρατηγικά θέματα που αφορούν στη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και ανάπτυξη του κλάδου.
Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο ήταν η προσήλωση των ανθρώπων που το πρωί είχαν σηκωθεί από τις 04.00 για τις δουλειές στα χωράφια, μετά στην μεταποίηση, επικοινωνία με πελάτες συνήθως Ho.Re.Ca ακόμα και πάγκο στην λαϊκή για λιανικές πωλήσεις.
Προβληματιστήκαμε όλοι μαζί όσο αφορά τον σχεδιασμό και τη στρατηγική ανάπτυξης, στοιχεία που πολλές φορές θεωρούνται δεδομένα σε άλλους τομείς. Είναι πρόκληση να θέσουν διαδικασιες, branding και να παρακολουθούν δείκτες αξιολόγησης πωλήσεων όμως συμφωνήσαμε ότι ο σωστός ο δρόμος είναι αυτός.
Μετά από αυτή την εμπειρία, βλέπω πλέον τις αγροτικές επιχειρήσεις με εντελώς διαφορετική ματιά, αναγνωρίζοντας ότι η ανάπτυξή τους πρέπει να στηρίζεται σε βαθιές, στρατηγικές βάσεις.