Δυναμική ήταν η παρουσία των Ελληνικών εταιρειών στην φετινή Anuga που έλαβε χώρα στην πόλη της Κολωνίας στην Γερμανία από τις 7 – 11 Οκτωβρίου και διοργανώθηκε από την εταιρία Kolnmesse.
Η έκθεση Anuga άνοιξε το 1924 και το συνολικό εμβαδών της είναι 284,000 m2. Είναι η μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών στην Ευρώπη και μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο.
Οι Ελληνικές εταιρίες πιστές στο ραντεβού που δίνουν στην Κολωνία κάθε δύο χρόνια έλαμψαν με τα περίπτερα και τα προϊόντα που παρουσίασαν. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει εξαιρετική δουλειά και σε επίπεδο ανάπτυξης προϊόντων, συσκευασίών, αλλά και της εικόνας.
Η Ελλάδα έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια σε πρωταγωνιστή σε αρκετές κατηγορίες τροφίμων. Η αρχή έγινε με τα τυροκομικά και το ελαιόλαδο. Τα περισσότερα προϊόντα πλέον έχουν αποτινάξει την παλιά γραφικότητα που είχαν και αναδεικνύουν τα benefits τους. Παρόλο που οι υπόλοιπες χώρες του νότου όπως η Ιταλία και Ισπανία έχουν ξεφύγει σε πολλά επίπεδα, τα ελληνικά προϊόντα χτίζουν σιγά σιγά την καλή φήμη του ως του ποιοτικού.
Η κατηγορία των τροφίμων έχει αποδειχθεί ότι είναι το δυνατό χαρτί και μαζί με την γεωργία, ναυτιλία και τον τουρισμό κρατάν τα σκήπτρα της οικονομίας.
Την έκθεση Anuga την επισκέπτονται πάνω από 70.000 επισκέπτες από όλο το κόσμο (σσ στοιχεία του 2021). Είναι το παράθυρο στον κόσμο. Οι επισκέπτες δεν βλέπουν μόνο τα προϊόντα, αλλά και τις τάσεις και κατευθύνσεις.
Η Anuga είναι μια πολυδιάστατη έκθεση καθώς εκτός από συνεργασίες που είναι και το κύριο ζητούμενο, εδώ μέσω των επαφών που γίνονται δημιουργείται και η εταιρική κουλτούρα.
Τα Ελληνικά περίπτερα που ξεχώρισαν ήταν πολλά. Σίγουρα δεν μπορούν να καλυφθούν μέσα από μια δημοσίευση όλα τα περίπτερα. Ενδεικτικά και τυχαία ξεχωρίσαμε το περίπτερο της Melissa-TerraCreta, ΓΙΩΤΗΣ, ΒΙΟΛΑΝΤΑ, El Sabor, VitaFree, Δερμίσης, Cretamel.
Από ζύμες είχαν δυνατή παρουσία οι ‘alfa’, ΡΟΔΟΥΛΑ, Ioniki και από νερά ΣΟΥΡΩΤΗ, ΖΑΡΟΣ. Στα φαγητά η Paliria. Από τις γαλακτοβιομηχανίες οι ΜΕΒΓΑΛ, Φάρμα Κουκάκη και στα τυροκομικά ο Αρβανίτης από την Θεσσαλονίκη.
Πολύ αξιόλογη στήριξη πρόσφεραν και οι Περιφέρειες οι οποίες προωθούν τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Μέσα από την συμμετοχή τους δίνουν σημαντικό ‘βήμα‘ στους παραγωγούς να δείξουν τα ξεχωριστά, ποιοτικά και, λιγότερο βιομηχανικά, προϊόντα που παράγουν.
Τέλος, σημαντική παρουσία είχε και η Κύπρος που έχει δυναμικά αναπτυσσόμενες και πολύ ποιοτικές εταιρίες που χτίζουν το “Κυπριακό” brand, προσφέροντας προϊόντα που έχουν διαφοροποιηθεί και με πολλά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.